Pažangi praktika sąžiningam nuotoliniam mokymui

Pradinis » Publications » Pažangi praktika sąžiningam nuotoliniam mokymui

UNICEF paskelbė apžvalgą pavadinimu „Pažangi praktika sąžiningam nuotoliniam mokymui. Ko galime pasimokyti išanalizavę 127 šalių švietimo sistemų atsaką į COVID-19“.  Žemiau pateikiama trumpa ištrauka iš apžvalgos santraukos bei pagrindinių išvadų ir rekomendacijų.

 

COVID-19 pandemija paveikė visuomenes visame pasaulyje. Siekiant užkirsti kelią ligos plitimui, visame pasaulyje buvo uždarytos mokyklos. Tai paveikė 1,6 milijardo besimokančiųjų – maždaug 91% visų pasaulio studentų. Vyriausybės ir švietimo institucijos reagavo greitai, siekdami užtikrinti tolimesnį vaikų mokymąsi. Tam buvo naudodami įvairūs sklaidos kanalai, įskaitant skaitmenines priemones, mokymą per televiziją ar radiją bei užduočių rinkinius, skirtus atlikti su tėvelių ar globėjų pagalba.

Vis dėlto, didelio masto mokyklų uždarymas išryškino skaitmeninę atskirtį. Vaikai turi nevienodas galimybes prieigai prie technologijų, reikalingų nuotoliniam mokymuisi. Tai atskleidė ir nepakankamą sistemų pasirengimą padėti mokytojams, tėvams ir globėjams užtikrinti sėkmingą ir saugų technologijų naudojimą mokymuisi.

 

Pagrindinės išvados ir rekomendacijos

Atsižvelgdami į skaitmeninę atskirtį, naudokite kelis alternatyvius nuotolinio mokymo būdus. Uždarius mokyklas 68 proc. iš 127 šalių naudoja tiek skaitmeninius tiek ne skaitmeninius mokymo metodus kartu (pavyzdžiui televiziją, radiją ir užduočių rinkinius, kuriuos vaikai gali pasiimti į namus).

Palaikykite mokytojus, tėvus ir globėjus, kurie prisideda prie nuotolinio mokymo. Prieiga prie turinio yra tik pirmasis nuotolinio mokymo valdymo žingsnis. Šalys siekia įtraukti tėvus ir globėjus bei juos palaikyti ne tik mokymo namuose klausimais, bet ir suteikiant vaikams psichosocialinę paramą bei skatinant saugų naudojimąsi technologijomis.

Klauskite nuomonės ir tobulinkite prieinamumo bei kokybės stebėjimą.  Kai kurios šalys naudoja įvairius paprastus įrankius (SMS žinutes, U-Report, susirašinėjimo programėles) norėdamos greitai surinkti tėvų bei globėjų nuomones ir jomis remiantis pagerinti nuotolinį mokymą.

Kai kurios šalys gali stebėti ir vertinti vaikų nuotolinį mokymąsi skaitmeninėse platformose. Vis dėlto, ne skaitmeniniai nuotolinio mokymo būdai yra geriau prieinami labiau pažeidžiamiems vaikams, tačiau įvertinti jų efektyvumą vis dar yra nemenkas iššūkis, reikalaujantis inovatyvių sprendimų.

 

Apžvalgos autoriai: Thomas Dreeseni, Spogmai Akseeri, Matt Brossardi, Pragya Dewanii, Juan-Pablo Giraldoii, Akito Kameii, Suguru Mizunoyaiii ir Javier Santiago Ortiz

Pilną apžvalgą anglų kalba rasite: https://www.unicef-irc.org/publications/1090-promising-practices-for-equitable-remote-learning-emerging-lessons-from-covid.html