Merdėjantis švietimas: COVID-19 pasekmės vaikų ugdymui

Pradinis » Merdėjantis švietimas: COVID-19 pasekmės vaikų ugdymui

Niujorkas, 2022 m. sausio 24 d. – Daugiau nei 635 milijonai mokinių vis dar yra visiškai arba iš dalies uždarytų mokyklų. Tarptautinės švietimo dienos proga ir artėjant COVID-19 pandemijos dvejų metų sukakčiai, UNICEF dalijasi naujausiais turimais duomenimis apie pandemijos poveikį vaikų mokymuisi.

„Kovo mėn. minėsime dvejus metus, kai dėl COVID-19 pandemijos sutriko pasaulinis švietimas. Paprasčiausiai matome beveik neįveikiamą vaikų mokymosi nuostolių mastą“, – sakė Robertas Jenkinsas, UNICEF Švietimo skyriaus vadovas. „Nors mokymosi trikdžiai turi būti nutraukti, nepakanka vien atnaujinti mokyklų darbą. Moksleiviams reikia intensyvios paramos, kad atgautų prarastą išsilavinimą. Mokyklos taip pat turi būti ne tik mokymosi vietos, bet ir atkurti vaikų psichinę ir fizinę sveikatą, socialinį vystymąsi ir mitybą.“

Vaikai prarado pagrindinius skaičiavimo ir raštingumo įgūdžius. Visame pasaulyje dėl sutrikdyto švietimo milijonai vaikų gerokai prarado akademinį išsilavinimą, kurį būtų įgiję, jei būtų mokęsi klasėje, o daugiausia nuostolių patyrė jaunesni ir labiau marginalizuoti vaikai.

  • Mažas ir vidutines pajamas gaunančiose šalyse dėl uždarytų mokyklų prarastas mokymosi lygis – iki 70 proc. 10 metų amžiaus vaikų nesugeba perskaityti ar suprasti paprasto teksto, o prieš pandemiją tokių vaikų buvo 53 proc.
  • Apskaičiuota, kad Etiopijoje pradinių klasių mokiniai išmoko 30-40 proc. matematikos, kurią būtų išmokę, jei mokslo metai būtų buvę įprasti.
  • JAV mokymosi nuostoliai pastebėti daugelyje valstijų, įskaitant Teksasą, Kaliforniją, Koloradą, Tenesį, Šiaurės Karoliną, Ohajų, Virdžiniją ir Merilandą. Pavyzdžiui, Teksase 2021 m. du trečdaliai 3 klasės vaikų matematikos testus atliko žemiau savo klasės lygio, o 2019 m. – pusė vaikų.
  • Keliose Brazilijos valstijose maždaug 3 iš 4 antros klasės vaikų skaitymo įgūdžių nesiekia, palyginti su 1 iš 2 vaikų prieš pandemiją. Visoje Brazilijoje 1 iš 10 10-15 metų mokinių pranešė, kad neplanuoja grįžti į mokyklą, kai jų mokyklos vėl atsidarys.
  • Pietų Afrikos Respublikoje moksleiviai atsilieka nuo 75 proc. iki visų mokslo metų. Pranešama, kad nuo 2020 m. kovo mėn. iki 2021 m. liepos mėn. apie 400-500 tūkst. mokinių apskritai nebaigė mokyklos.

Daugėja vėlesnių mokyklų uždarymo pasekmių. Be mokymosi nuostolių, mokyklų uždarymas paveikė vaikų psichinę sveikatą, sumažino jų galimybes reguliariai maitintis ir padidino prievartos riziką.

  • Vis daugiau įrodymų rodo, kad COVID-19 sukėlė didelį vaikų ir jaunuolių nerimo ir depresijos lygį, o kai kurie tyrimai rodo, kad mergaitės, paaugliai ir kaimo vietovėse gyvenantys asmenys labiausiai linkę susidurti su šiomis problemomis.
  • Daugiau nei 370 milijonų vaikų visame pasaulyje negavo mokyklinio maitinimo uždarius mokyklas, todėl kai kurie vaikai neteko vienintelio patikimo maisto ir kasdienės mitybos šaltinio.

Šaltiniai:

State of the Global Education Crisis report

National Income Dynamics Study (NIDS) – Coronavirus Rapid Mobile Survey (CRAM) Wave 5 and Department of Basic Education.