„Pasaulio banko“ įžvalgos apie koronaviruso pandemijos įtaką švietimui

Pradinis » „Pasaulio banko“ įžvalgos apie koronaviruso pandemijos įtaką švietimui

„Pasaulio bankas“ (angl. „World Bank“) paskelbė straipsnį „COVID-19 pandemija: sukrėtimai švietimui ir politinis atsakas“. Kelios jame pateikiamos išvados:

Dar prieš COVID-19 pandemiją pasaulis išgyveno mokymosi krizę. O ši pandemija jau padarė didžiulį poveikį švietimui, uždarydama mokyklas beveik visoje planetoje – tai yra didžiausias visuotinės švietimo sistemos šokas, kurį esame patyrę per savo gyvenimą. Žala taps dar stipresnė, kai ekstremali sveikatos situacija virs visuotiniu nuosmukiu.

Bet jei šalys greitai imsis veiksmų tolimesniam mokymosi palaikymui, jos gali bent iš dalies sušvelninti žalą. Tinkamai planuodamos ir įgyvendindamos politiką, jos gali priimti šią krizę kaip galimybę sukurti efektyvesnes ir atsparesnes švietimo sistemas, kurios bus labiau prieinamos kiekvienam. Politinis atsakas šiam tikslui pasiekti turėtų susidaryti iš trijų etapų: įveikimas, tęstinumo valdymas ir tobulinimas bei greitinimas.

Įveikimo etape nuotolinis mokymasis buvo kūrybiškai įgyvendintas daugelyje šalių. Tačiau atsižvelgiant į tai, kad šalys apskritai nebuvo pasirengusios tokiam šokui, jos dar tik mokosi naudoti skirtingas platformas, leidžiančias pasiekti kuo daugiau mokinių. Be aiškios politikos kaip pasiekti pažeidžiamesnius, tik pasiturinčios ir gerai išsilavinusios šeimos sugebės susidoroti su patiriamu šoku.

Valdydamos tęstinumą, švietimo sistemos turėtų stengtis užtikrinti, kad nedidėtų mokyklų nelankančių vaikų skaičius, ir užpildyti mokymosi spragas, kurios greičiausiai padidės uždarius mokyklas, kad išvengtume ilgalaikio poveikio mokyklinio amžiaus vaikų ir jaunuolių žmogiškajam kapitalui

Tobulinimo ir spartinimo etape galima panaudoti atsaką į krizę ir inovacijas tam, kad sukurtume stipresnę ir teisingesnę švietimo sistemą nei anksčiau. Mokykla po šios pandemijos bus kitokia. Tėvai, mokytojai, žiniasklaida, vyriausybė ir kiti pakeis savo požiūrį ir suvokimą apie jų vaidmenį ugdymo procese. Pavyzdžiui, tėvai geriau supras būtinybę bendradarbiauti su mokyklomis, siekdami skatinti jų vaikų ugdymą, o žiniasklaida geriau supras savo įtaką bei didžiulę atsakomybę, kurią jie prisiima. Taip pat bus geriau suprantama skaitmeninė atskirtis. Taigi visuomenės turi realią galimybę „atgimti stipresnės“ ir turėtų ja pasinaudoti.

Straipsnis anglų kalba „Pasaulio Banko“ puslapyje“: https://openknowledge.worldbank.org/handle/10986/33696